Stomatologia
Niebo-dent
Analiza i poznanie problemu
Skontaktowała się ze mną Klientka z Warszawy w sprawie pozycjonowania strony gabinetu dentystycznego, ponieważ poprzednie agencje 'coś’ robiły, ale nie było z tego efektu.
Zabrałem się do analizy:
Rozpoczęcie prac ze stroną www
Pierwszy etap: optymalizacja strony i poprawki
Prace rozpocząłem standardowo od kopii zapasowej z FTP oraz bazy danych (nie korzystam z wtyczek). Następnie aktualizacja wersji PHP, WordPress oraz wszystkich wtyczek. Nic nie było aktualizowane od 2019 roku. I zaczęło się… Masa błędów. Jak już udało się je uratować, to pojawiały się kolejne. Strona była tworzona na gotowym szablonie. Oczywiście dokumentacji brak, a twórca już od dawna nie aktualizował kodu. Przy próbie zmiany czegokolwiek, strona się wysypywała i nie była podatna na aktualizacje treści. Wymagana była także poprawa UX: w trakcie analizy znalazłem trochę błędów, zwłaszcza w wersji mobilnej.
Przez te kilka lat agencje próbowały pozycjonować stronę, ale nikt nie był zdolny, by zadbać o miejsce docelowe efektów pozycjonowania jakim jest strona internetowa.
Szybki telefon do Klientki z przedstawieniem problemu i decyzja: Panie Filipie, nie czekamy, proszę robić nową stronę i dalej SEO.
Budowa nowej strony od zera + SEO
Sprint: 72 godziny i nowa strona uruchomiona. Jeszcze nigdy nie udało mi się tak szybko zbudować strony internetowej z rozbudowaną ofertą i blogiem, ale… kto jak nie ja? 🙂
Dzięki temu, że strona została zbudowana od zera, nie na gotowcu, mamy tutaj pełną kontrolę nad kodem: nad tym co, jak i gdzie wyświetlamy.
Minimalna ilość wtyczek oraz wygenerowany praktycznie czysty kod przyczyniają się do wydajności strony, żeby wczytywała się szybko, zwłaszcza na smartfonach.
Kolejny etap to sukcesywne wdrażanie optymalizacji SEO do strony oraz realizacja celów strategicznych. Sporo czasu zajęło ogarnięcie samej struktury strony: utworzenie odpowiednych rodzajów wpisów, przekierowania, poprawa URL’i.
Teraz pozostało czekać aż Google poprawnie wszystko zaindeksuje (są z tym globalne problemy ostatnio) i czekać na zmiany. Część URL’i całkowicie wypadło z indeksu, ale najważniejsze frazy idą w TOP.
Na co komu te pozycje?
Ten case to idealny przykład na to, że same pozycje to nie wszystko. Na efektywne SEO przyczynia się wiele czynników, a nieaktualizowana strona to nie tylko problem przy wdrażaniu zmian, ale także kwestia bezpieczeństwa, ale o tym będę pisał w innym case’ie.
SXO to klucz!